MEĐUPREDMETNA KORELACIJA IZMEĐU PRAVNIH POSTUPAKA I KORESPONDENCIJE I PRAVNI POSLOVI – Simulacija toka prekršajnog i krivičnog postupka i izrada akata.
U cilju isticanja korelacije između nastavnih sadržaja i osposobljavanja učenika da primenjuju stečena znanja na konkretnim primerima, nastavnice predmeta: Korespondencija i pravni poslovi i Pravni postupci: Marina Ilić-Vasić i Ivana Veselinović, održale su ugledne časove (4. i 5. čas) u odeljenju III3, u četvrtak 15. 12. 2022. godine. Održavanju uglednih časova prisustvovali su: psiholog škole Aleksandra Gajić, pedagog škole Dragana Simić, nastavnica Svetlana Jovanović sa odeljenjem IV3 i nastavnica Slađana Stanković sa odeljenjem IV4. Koncepcija samih časova obuhvatila je različite oblike angažovanja učenika: „lanac znanja“ u uvodnom delu časa, gde su učenici uzeli aktivno učešće u postavljanju pitanja i davanju odgovora na zadate pojmove. Putem prezentacije detaljno su prikazali osnovna obeležja i tok prekršajnog i krivičnog postupka i izradili sve vrsta akata u navedenim postupcima.
U ulogama: sudije, javnog tužioca, zapisničara, okrivljenog, branioca, oštećenog i svedoka, izveli su simulaciju glavnog pretresa u prekršajnom (prekršaj iz člana 9. stav 1. Zakona o javnom redu i miru) i krivičnom (krivično delo član 206.stav 1. tačka 1.) postupku. Interesovanje učenika, naročito je dolazilo do izražaja u delu časa kada je jedna grupa učenika u svojstvu zainteresovanih građana postavljala pitanja učenicima koji su bili u svojstvu advokata. Pitanja su se odnosila na pravno kvalifikovanje različitih kažnjivih dela. Učenici su primenili stečena znanja kroz igru uloga u jednoj realnoj situaciji i dobili mogućnost da uporede svoje sposobnosti i talente sa željenim zanimanjem što će im ujedno biti i podsticaj za izbor buduće profesije.
U toku rada učenici su pokazali svoju kreativnost i sposobnost da uoče razliku između krivičnog i prekršajnog postupka i odrede zakonske propise kojima su regulisani. Komunikacija između nastavnica i učenika bila je neformalna, ali odgovorna. Zahvaljujući motivacionoj ulozi učenika i timskom radu ostvaren je cilj časa.