UGLEDNI ČAS

MEĐUPREDMETNA KORELACIJA IZMEĐU PRAVNIH POSTUPAKA I KORESPONDENCIJE I PRAVNI POSLOVI – Simulacija toka prekršajnog i krivičnog postupka i izrada akata.

U cilju isticanja korelacije između nastavnih sadržaja i osposobljavanja učenika da primenjuju stečena znanja na konkretnim primerima, nastavnice predmeta: Korespondencija i pravni poslovi i Pravni postupci: Marina Ilić-Vasić i Ivana Veselinović, održale su ugledne časove (4. i 5. čas) u odeljenju III3, u četvrtak 15. 12. 2022. godine.  Održavanju uglednih časova prisustvovali su: psiholog škole Aleksandra Gajić, pedagog škole Dragana Simić, nastavnica Svetlana Jovanović sa odeljenjem IV3  i nastavnica Slađana Stanković sa odeljenjem IV4. Koncepcija samih časova obuhvatila je različite oblike angažovanja učenika: „lanac znanja“ u uvodnom delu časa, gde su   učenici uzeli  aktivno učešće u postavljanju pitanja i davanju odgovora na zadate pojmove. Putem prezentacije  detaljno su  prikazali osnovna obeležja i tok prekršajnog i krivičnog postupka i izradili sve vrsta akata u navedenim postupcima.

U ulogama: sudije, javnog tužioca, zapisničara, okrivljenog, branioca, oštećenog i svedoka, izveli su  simulaciju glavnog  pretresa u prekršajnom (prekršaj iz člana 9. stav 1. Zakona o javnom redu i miru) i krivičnom (krivično delo član 206.stav 1. tačka 1.) postupku. Interesovanje učenika,   naročito je dolazilo  do izražaja u delu časa  kada je jedna grupa učenika  u svojstvu zainteresovanih  građana postavljala pitanja učenicima koji su bili u svojstvu advokata. Pitanja su se odnosila na pravno kvalifikovanje različitih kažnjivih dela.    Učenici su primenili  stečena znanja kroz igru uloga  u jednoj realnoj situaciji i dobili mogućnost da uporede svoje sposobnosti i talente sa željenim zanimanjem što će im ujedno biti i podsticaj za izbor buduće profesije.

U toku rada učenici su pokazali svoju kreativnost i sposobnost  da uoče razliku između krivičnog  i prekršajnog postupka i odrede zakonske propise kojima su regulisani. Komunikacija između nastavnica i učenika bila je neformalna, ali odgovorna. Zahvaljujući motivacionoj ulozi učenika i timskom radu ostvaren je cilj časa.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email